Character AI ، یک استارتآپ که به کاربران اجازه چت با شخصیتهای قدرتمند هوش مصنوعی میدهد، اکنون در حال آزمایش بازیها در اپلیکیشنهای وب دسکتاپ و موبایل خود است تا تعامل در پلتفرم خود را افزایش دهد.
این بازیها برای کاربران پولی Character AI و مجموعه محدودی از کاربران در پلن رایگان در دسترس است. برای این نسخه اولیه، شرکت دو بازی به نامهای Speakeasy و War of Words را توسعه نموده است.
کاربرانی که دسترسی به بازیها دارند میتوانند به هر یک از شخصیتهایی که با آنها در مرورگر چت میکنند رفته و بر روی آیکون کنترلر جدید بزنند. سپس کاربران میتوانند با شخصیتهای موجود بازی کنند. اپلیکیشن یک پنجره جدید برای چت بازی به کاربران نشان میدهد تا چت قبلی با آن شخصیت بدون تغییر باقی بماند.
در Speakeasy، کاربران باید چتبات را به گفتن کلمهای خاص بدون استفاده از پنج کلمه لیست شده وادار کنند. به عنوان مثال، اگر باید چتبات را به گفتن "کرواسان" بدون استفاده از کلمات وارد کنید مانند شیرینی، کره، پخت، فرانسه، و خردههای کرکی.
در War of Words، کاربران باید با شخصیت دوئل کنند و یک داور هوش مصنوعی تصمیم میگیرد که چه کسی در هر دور از پنج دور برنده شده است.
Character AI اعلام کرده است که این روش آنها برای سرگرمکنندهتر کردن خدمات است.
یک سخنگو به TechCrunch گفت: "هدف ما به عنوان یک شرکت سرگرمی هوش مصنوعی این است که راههایی برای لذتبخشتر کردن تجربه Character AI پیدا کنیم. ما در حال حاضر در حال آزمایش ویژگیای هستیم که به کاربران اجازه میدهد با شخصیتهای مورد علاقهشان بازی کنند و در عین حال تجربه جذاب و غرق کنندهای که کاربران دوست دارند، حفظ شود."
کاربران در حال حاضر شخصیتهای خاص خود را برای بازیهای مبتنی بر متن مثل بازی ماجراجویی فضایی دارند. با این حال، شرکت در حال تلاش است تا بازیهای خود را نیز به پلتفرم بیاورد.
Character AI پس از ترک هم-بنیانگذاران Noam Shazeer و Daniel De Freitas برای گوگل ، تغییرات پرسنلی در سطح بالا داشته است. این شرکت یک مدیر اجرایی یوتیوب را به عنوان مدیر محصول استخدام کرد و Dominic Perella، که مشاور عمومی شرکت بود، به عنوان مدیرعامل موقت شد.
در دسامبر، Perella به TechCrunch گفت که Character AI خود را به عنوان یک شرکت سرگرمی معرفی میکند. معرفی بازیها گامی است که این تصویر را بیشتر تقویت میکند.
“در حالی که شرکتهایی در این فضا وجود دارند که بر اتصال مردم به همراهان هوش مصنوعی تمرکز کردهاند، ما به دنبال این نیستیم در Character AI. آنچه ما میخواهیم واقعاً ایجاد یک پلتفرم سرگرمی بسیار دلپذیرتر است. و بنابراین، با رشد ما و به نوعی حرکت به سوی دستیابی به این هدف که مردم در حال ساختن داستان و به اشتراکگذاری داستانها در پلتفرم ما هستند، ما باید روشهای ایمنی خود را به کلاس اول ارتقا دهیم.” او گفت.
پلتفرمهایی مانند YouTube ، LinkedIn و Netflix از بازیها برای افزایش تعامل کاربران در پلتفرم خود استفاده کردهاند. Character AI نیز ممکن است همان مسیر را برای به دست آوردن زمان بیشتری از کاربران در پلتفرم در پیش گرفته باشد. بر اساس تحلیل Sensor Tower، کاربران Character AI روزانه 98 دقیقه در اپلیکیشن سپری میکنند.
سال گذشته، شرکت ابزارهای ایمنی جدیدی برای نوجوانان افزود ، از جمله برچسبهای برجستهتر در شخصیتهای هوش مصنوعی که به کاربران یادآوری میکنند اینها افراد واقعی نیستند پس از اینکه شرکت در میان چندین پرونده قضایی و دعوی قضایی حضور داشته است. استارتآپ همچنین یک اعلان تایماوت برای زمانی که کاربر به مدت 60 دقیقه روی اپلیکیشن است اضافه کرد.
TechCrunch یک خبرنامه متمرکز بر هوش مصنوعی دارد! اینجا ثبتنام کنید تا هر چهارشنبه در صندوق پستی خود دریافت کنید.