تکنولوژی

خانه کوچک با نقاشی‌های فرسکو اروتیک در شهر باستانی پمپی کشف شد

باستان‌شناسان خانه کوچکی در پمپی کشف کرده‌اند که با نقاشی‌های پیچیده و اروتیک تزئین شده است. این کشف نشان‌دهنده نحوه کلاسیک تزئین خانه‌ها توسط رومیان است و به وضوح تغییرات اجتماعی‌اقتصادی را در پمپی در اولین قرن بعد از میلاد نشان می‌دهد. نام موقت این مکان 'خانه فدره' گذاشته شده و نقاشی‌های دیواری آن داستان‌های اساطیری را به تصویر می‌کشد. همچنین اشیای مذهبی در حفاری‌های مداوم کشف شده‌اند.

باستان‌شناسان خانه کوچکی در پمپی کشف کرده‌اند که با نقاشی‌های پیچیده و اروتیک تزئین شده است. این کشف نحوه کلاسیک تزئین خانه‌ها توسط رومیان را نشان می‌دهد. خانه ای که در منطقه مرکزی شهر قرار دارد و نسبت به دیگر خانه‌ها بسیار کوچک‌تر است.

علاوه بر این، حضور حیاط باز (به نام آتریوم) – که در معماری رومیان معمول بوده است – را هم ندارد. کارشناسان بر این باورند که این تغییر می‌تواند به دلیل تغییرات در جامعه روم، به‌ویژه پمپی در قرن اول بعد از میلاد رخ داده باشد.

بعضی از خانه‌های پمپی زمانی که کوه وزوو در سال ۷۹ میلادی برای اولین بار فوران کرد، تخریب شدند. در آن زمان، هزاران نفر از ساکنان زیر لایه‌های خاکستر و سنگ‌پومیس دفن شدند.

نقاشی‌های فرسکو پیچیده داستان‌های اساطیری را در خانه تازه کشف شده فدره آشکار می‌کنند

بر اساس نظر کارشناسان، خانه به دلیل سطح بالای تزئینات دیواری خود بسیار چشم‌نواز به نظر می‌رسد. علاوه بر این، کشف نقاشی دیواری با حفظ خوب از اسطوره هیپولیتوس و فدره به نامگذاری موقت مکان به عنوان خانه فدره منجر شده است.

باستان‌شناسان در حال حاضر دو اتاق واقع در بخش پشتی خانه را بررسی می‌کنند. در اتاق اول، در کنار نقاشی هیپولیتوس و فدره، صحنه‌های اساطیری دیگر نیز وجود دارند.

دیوارهای غنی از سبک پمپیایی به زیبایی تزئین شده اند و محدوده‌ای از اسطوره‌های کلاسیک را نشان می‌دهند. یک صحنه نشان‌دهنده یک آغوش نزدیک، یا سیمپلگما، بین یک ساتیر و یک نیفومی باشد. نقاشی دیگری نشان‌دهنده یک جفت الهی است، احتمالاً ونوس و آدونیس. صحنه نهایی، که در طول حفاری‌های دوران بوربون تا حدودی آسیب دیده است، احتمالاً قضاوت پاریس را نشان می‌دهد.

یک پنجره، در کنار نقاشی کوچک با هیپولیتوس و فدره، به سوی یک حیاط کوچک باز می‌شود، جایی که در زمان فوران کارهای ساختمانی در حال انجام بود، که در ورودی آن حضور یک لاریوم کوچک (محراب داخلی) با تزئین نقاشی غنی شامل موتیف‌های گیاهی و حیوانی بر روی زمینه سفید نمایان است، بنا به بیانیه مطبوعاتی .

در تزئین لاریوم، یک پرنده شکاری در حال پرواز در بخش بالایی، احتمالاً یک عقاب، در حال نگه داشتن یک شاخه نخل در پنجه های خود برجسته است، و در قسمت پایینی صحنه اصلی توسط دو مار روبرو، دور یک محراب با یک شفت دایره‌ای و شیاردار که بر روی آن نذری ها قرار گرفته‌اند، مطابق بیانیه افزوده شده است.

اشیای مذهبی در حفریات مداوم کشف شده‌اند

باستان‌شناسان همچنین اعلام کردند که در داخل طاقچه اشیای مذهبی یافت شده‌اند، که با آخرین نذر قبل از فوران سال ۷۹ میلادی که پمپی را تخریب کرد، باقی‌مانده‌اند: یک بخوردهی سرامیکی بی‌رنگ با شکاف‌های قدیمی و یک چراغ، هر دو با آثار سوختگی واضح.

آن‌ها ادعا کردند که تحلیل‌های آزمایشگاهی بقایای شاخه‌های عطرآگین را شناسایی کرده‌اند، در حالی که دو قسمت از یک انجیر خشک پشت دو اشیا بازیابی شده‌اند.

روی سطح محراب همچنین دو نوار از مرمر رنگی و یک عنصر سوم، احتمالاً از مرمر قرمز، با تصویری از یک چهره قابل انتساب به حوزه دیونیزیونی، احتمالاً یک سیلینوس، یافت شد، بر اساس بیانیه مطبوعاتی .

«این مثالی از باستان‌شناسی عمومی یا به تعبیری که من ترجیح می‌دهم بگوییم، باستان‌شناسی دایره‌ای است: حفظ، تحقیق، مدیریت، دسترسی و بهره‌برداری یک دایره مطلوب تشکیل می‌دهند،» گفت مدیر پارک، گابریل زوختریگل.

«اگر پروژه ساخت مترو یا جاده به دلیل کشفیات باستان‌شناسی به تأخیر بیفتد، بازدید از پمپی و مشاهده کار باستان‌شناسان و ترمیم‌کنندگان می‌تواند به ما کمک کند بفهمیم چرا مستند کردن و حفظ آثار نسل‌های گذشته که قبل از ما زندگی می کردند، ارزشمند است.”

توسط
Interesting Engineering
منبع
Interesting Engineering
نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

بازگشت به بالا