تکنولوژی

جاشوا لو از A16z می‌گوید هوش مصنوعی در حال تغییر اساسی بازی‌های ویدئویی است و دیسکورد آینده است

جاشوا لو، شریک اندرسن هوروویتز، معتقد است که هوش مصنوعی در حال تغییر اساسی صنعت بازی‌های ویدئویی است و پلتفرم‌هایی مانند دیسکورد به عنوان آینده‌ این صنعت محسوب می‌شوند. وی تجربه‌های گسترده‌ای از فعالیت در شرکت‌هایی مانند زینگا، بلیزارد و متا دارد و اکنون به عنوان سرمایه‌گذار در شتاب‌دهنده Speedrun فعالیت می‌کند. لو معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند فرایند تولید بازی‌ها را ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر کند و همچنین به نوآوری در انواع جدیدی از طراحی بازی‌ها کمک کند. جاشوا لو، شریک اندرسن هوروویتز، می‌داند که در صنعت بازی‌های ویدئویی نمی‌توانید خیلی راحت باشید. زمانی که وی مدیر محصول در شرکت زینگا بود، اوج بازی‌های موبایل را تجربه کرد و روی بازی‌هایی مانند Words with Friends کار کرد. سپس به عنوان معاون رئیس در شرکت بلیزارد اینترتینمنت، به تولید بازی‌هایی مانند Diablo Immortal کمک کرد. و بعد از آن به عنوان مدیر مدیریت محصول در شرکت متا، در حال کار بر روی بازی واقعیت مجازی Horizon Worlds به دیدگاه‌های جدیدی در مورد بازی‌ها دست یافت. لو به TechCrunch گفت: “من مجبور بودم آنچه را که فکر می‌کردم حقایق جهانی هستند را فراموش کنم و یک مجموعه جدید از روش‌ها برای انجام امور یاد بگیرم.” اکنون لو می‌خواهد در خط مقدم تحولات صنعت بازی‌های ویدئویی باشد. پس از پیوستن به شرکت به عنوان سرمایه‌گذار در سال 2022، لو به راه‌اندازی شتاب‌دهنده Speedrun کمک کرد که به هر کدام از حدود 40 استارتاپ بازی‌ای دوبار در سال 750,000 دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. اکنون در سومین گروه شتاب‌دهنده قرار دارند و درخواست‌ها برای گروه چهارم باز است. لو گفت که می‌بیند هوش مصنوعی و پلتفرم‌های توزیع جدید چگونه صنعت را تغییر می‌دهند. نیمی از دسته فعلی شرکت‌های شتاب‌دهنده، شرکت‌های هوش مصنوعی هستند که از داستان‌های ساخته شده به وسیله هوش مصنوعی گرفته تا استفاده از هوش مصنوعی برای آواتارهای سه‌بعدی را انجام می‌دهند. لو گفت: “آخرین بازی‌ای که من در بلیزارد روی آن کار کردم، شش سال و بودجه‌ای 250 میلیون دلاری برای عرضه نیاز داشت. اما چقدر خوب می‌شود اگر بتوان بازی‌هایی با این کیفیت را با یک دهم بودجه و یک دهم افراد ساخت؟” ممکن است ما با کاهش شغل‌های پردرآمد توسعه‌دهندگان در شرکت‌های بزرگ بازی به دلیل استفاده از هوش مصنوعی مخالفت کنیم. اما اگر هوش مصنوعی همچنین به شکل‌گیری استارتاپ‌های بیشتر و رقابت با کیفیت کمک کند، این تفکر جذابی است. لو می‌گوید که به طور مستقیم می‌بیند که شرکت‌ها چگونه خلاق می‌شوند. او به استارتاپ Clementine اشاره کرد که از طریق Speedrun عبور کرد. این شرکت یک دمو منتشر کرد که در آن شما باید با صحبت کردن به هوش مصنوعی و جلوگیری از این که متوجه نشوند انسان هستید، یک معما را حل کنید. بسته به اینکه چقدر تهدید وجودی هوش مصنوعی را می‌بینید، ممکن است این ایده ترسناک یا طنزآمیز باشد. لو همچنین به Echo Chunk اشاره کرد، شرکتی که 1.4 میلیون دلار در یک دور سرمایه‌گذاری به رهبری Speedrun جمع‌آوری کرد. Echo Chunk برای بازی Echo Chess خود که از هوش مصنوعی برای تولید بی‌نهایت سطح به سرعت استفاده می‌کند، ویروسی شد. لو گفت: “این‌ها همگی کاوش‌های اولیه هستند. اما ما به طور کلی از انواع جدیدی از تعامل و دینامیک بازی که به خاطر هوش مصنوعی باز می‌شوند، هیجان‌زده‌ایم.” لو همچنین از استارتاپ‌ها می‌خواهد که بازی‌هایی بر اساس دیسکورد بسازند. اوایل امسال، دیسکورد توسعه‌دهندگان را قادر ساخت تا برنامه‌هایی را برای استفاده مردم در داخل پلتفرم چت بسازند. لو گفت که طی کارنامه‌اش، او مکان‌های کشف بازی‌ها را دیده که کاهش یافته است. برای مثال، دیگر کسی از طریق فیدهای شبکه‌های اجتماعی بازی‌ها را پیدا نمی‌کند، مانند بسیاری که بازی Farmville را پیدا کردند. لو گفت: “کجا می‌توانیم پلتفرم بعدی را پیدا کنیم که در آن بازی‌های اجتماعی واقعاً می‌توانند ساخته و توزیع شوند؟” لو گفت که چندین شرکت در شتاب‌دهنده در داخل دیسکورد ساخته شده‌اند. لو گفت چندین شرکت دیگر در طول 12 هفته به ساخت داخل دیسکورد روی آورده‌اند. لو گفت: “بیش از هر زمان دیگری بازی‌ها ساخته می‌شوند و برای توسعه‌دهندگان سخت است که متمایز شوند. او امیدوار است که ساختن در دیسکورد به مردم کمک کند که قطعات محتوایی را که واقعاً دوست دارند بازی کنند، پیدا کنند.”
توسط
Tech Crunch
منبع
Tech Crunch
نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

بازگشت به بالا