تکنولوژی

کنار برو، خستگی زوم، VRTL می‌خواهد رویدادهای مجازی هواداری را دوباره جذاب کند

کورتنی جفریز، بنیان‌گذار VRTL، پس از تجربه‌ای طولانی در مدیریت بازاریابی و فروش تیم‌های ورزشی، فرصتی را در ایجاد تجربه‌های مجازی برای هواداران مشاهده کرد. VRTL، پلتفرمی برای شرکت‌های سرگرمی است که با استفاده از ابزارهای اختصاصی و داده‌های ارزشمند، به ایجاد تعاملات مجازی می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های محبوب VRTL امکان امضای مجازی توسط سلبریتی‌ها برای هواداران است. جفریز با اشاره به موفقیت این رویدادها، می‌گوید تجربه‌های آزمایشی روی VRTL نرخ تبدیل 60 درصدی برای تبدیل به مشتریان دائمی را دارا بوده است.

کورتنی جفریز، بنیان‌گذار VRTL ، خود را "یک مدیر ورزشی در حال بهبودی" توصیف می‌کند.

جفریز به تک‌کرانچ گفت: "این تمام حرفه من بود قبل از اینکه آن را رها کنم تا به دنبال رؤیای استارتاپم بروم."

پس از بازی سافت‌بال در دانشگاه واشنگتن، او نزدیک به 20 سال در حوزه بازاریابی و فروش برای تیم‌هایی مانند اوکلند رایدرز و نیویورک رنجرز کار کرد. اما در حالی که جفریز در مدیسون اسکوئر گاردن به دنبال حفظ هواداران بود، او فرصتی واضح دید.

او گفت: "تمام کار من تمرکز بر استخراج ارزش طول عمر از هواداران بود، اما به وضوح تفکر بیش از حدی درباره هواداران درون ساختمان وجود دارد. اکثر هواداران خارج از یک آریونا هستند […] و هیچ پلتفرم و راهی برای مقیاس‌بندی تجربیات حضوری که ما می‌دانیم وفاداری آن‌ها را تحریک خواهد کرد، وجود ندارد."

تا سال 2022، جفریز VRTL را راه‌اندازی کرد، یک پلتفرم کارآفرینی برای شرکت‌های سرگرمی - از تیم‌های ورزشی گرفته تا لیبل‌های ضبط - برای سرمایه‌گذاری در تجربه‌های هواداری مجازی.

او گفت: "این یک پلتفرم بسیار متنوع است که استریم زنده، چت ویدیویی و سپس مجموعه اختصاصی از تجربه‌های تعامل هواداری ما را برای تحریک آن وفاداری‌ها ترکیب می‌کند."

آنچه VRTL، که امروز به عنوان بخشی از رقابت Startup Battlefield در TechCrunch Disrupt 2024 مشارکت داشته است، را از هر سرویس چت ویدیویی یا استریم زنده دیگری متمایز می‌کند، تنها این نیست که به مشتریان داده‌های ارزشمندی می‌دهد، بلکه این است که ابزارهای تعامل هواداری خاصی دارد.

یکی از ویژگی‌های محبوب این است که اجازه می‌دهد سلبریتی‌ها به‌طور مجازی برای هواداران امضا کنند - برای مثال، یک ستاره فوتبال ممکن است .gif از یک بازی نمادین را امضا کند و آن را برای هر هوادار به‌صورت شخصی‌سازی‌شده ارسال کند. در بخش مدیریت، نگه‌داشتن یک ملاقات مجازی کم‌هزینه‌تر از یک ملاقات حضوری است که نیاز به اجاره مکان، امنیت و پرسنل دارد، به‌ویژه که فقط شامل هواداران محلی می‌شود.

جفریز گفت: "چرا ما نمی‌توانیم این کار را در زوم انجام دهیم؟" او افزود: "مطمئناً، می‌توانید، اما زوم برای کارهای اداری بهینه‌سازی شده است. برای هواداران بهینه‌سازی نشده است."

او افزود که وقتی سازمان‌ها رویدادهای آزمایشی را بر روی VRTL میزبانی کرده‌اند، آن‌ها نرخ تبدیل 60 درصدی برای تبدیل به مشتریان پرداخت‌کننده داشته‌اند.

یکی از این مشتریان، آتلانتا فالکونز NFL است که از VRTL برای میزبانی از رویدادهای ملاقات و سلام میان دارندگان بلیت فصل و بازیکنان سابق فالکنز استفاده می‌کند.

جفریز گفت: "آن‌ها این تجربه ماهانه را ایجاد کرده‌اند که اگر تولدتان در آن ماه باشد، یک رویداد اختصاصی برای شما با حضور بازیکنان سابق میزبانی می‌شود که داستان‌های جنگ را برای حدود 25 دقیقه به اشتراک می‌گذارند و سپس برای این هواداران امضا می‌کنند. گاهی اوقات آن‌ها ‘تولدت مبارک’ می‌خوانند و این ساده‌ترین چیزی است که دیده‌اید. اما همه این هواداران آن را دوست دارند زیرا برای آن‌هاست."

VRTL قراردادهایی سالانه به مشتریانش می‌فروشد که بستگی به نوع رویدادهایی که می‌خواهند میزبانی کنند، به‌صورت طبقاتی قیمت‌گذاری شده‌اند. مشتریان استفاده نامحدودی از پلتفرم دارند و به آن‌ها اجازه داده می‌شود که اسپانسرها را نیز وارد کنند.

فالکنز تنها مشتری بزرگ VRTL نیستند. آن‌ها همچنین با جکسونویل جاگوارز، مینه‌سوتا تواینز، ESPN، آتلانتا یونایتد FC و دیگران قرارداد بسته‌اند. برای جاگوارز، VRTL به تیم فوتبال کمک کرد تا پایگاه هواداران خود را در لندن پرورش دهد، جایی که تیم طی دو سال گذشته چهار بازی برگزار کرده است.

در حالی که صنعت‌های سرگرمی و ورزشی دنباله رو همان راهکارها برای مدت طولانی بوده‌اند، ایده‌های جدیدی مانند تعامل هواداران از راه دور ممکن است چالش‌برانگیز باشد. اما جفریز نگران نیست. او دیده است که این غول‌ها روش‌هایشان را تغییر داده‌اند.

او گفت: "وقتی برای رایدرز کار می‌کردم، روزی بودم که توییتر راه‌اندازی شد. همه می‌گفتند: "چی شد، هیچ کس نمی‌خواهد در 140 کاراکتر ارتباط برقرار کند." او افزود: "اکنون غیرممکن است که یک تیم یا لیگ بدون داشتن مدیر رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی شود... در طول عمر حرفه‌ای من، این اتفاق افتاده است."

توسط
Tech Crunch
منبع
Tech Crunch
نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

بازگشت به بالا