تکنولوژی

یک شرکت که بازی وردل برای شطرنج می‌سازد از a16z Speedrun, مارک پینکوس و اریک وو سرمایه جذب می‌کند

Echo Chunk، یک شرکت سازنده بازی‌های پازلی روزانه به سبک وردل به نام Echo Chess، مبلغ 1.4 میلیون دلار به عنوان سرمایه اولیه جذب کرده است. سرمایه‌گذاران شامل a16z Speedrun، مؤسس Zynga مارک پینکوس، South Park Commons (SPC)، مؤسس و مدیرعامل Opendoor اریک وو و استف کوراتزا از Roblox هستند. هدف اصلی این سرمایه‌گذاری، بهبود و ایجاد پازل‌های بیشتر با کمک هوش مصنوعی است.

Echo Chunk، شرکتی که بازی پازلی روزانه به سبک وردل به نام Echo Chess می‌سازد، مبلغ 1.4 میلیون دلار در سرمایه اولیه از a16z Speedrun (سرمایه‌گذار مرحله ابتدایی بازی‌ها از Andreessen Horowitz)، مؤسس Zynga مارک پینکوس، South Park Commons (SPC)، مؤسس و مدیرعامل Opendoor اریک وو و استف کوراتزا، مدیر هوش مصنوعی مولد در Roblox جمع‌آوری کرده است.

سامی رملی، مؤسس و مدیرعامل Echo Chunk، به TechCrunch گفت که دلیل اصلی جذب این سرمایه ایجاد امکانات بیشتر برای جامعه است تا با استفاده از هوش مصنوعی پازل‌های بیشتری ایجاد کنند. در حالی که اکنون شرکت تمرکز بر Echo Chess دارد، قصد دارد عناوین بیشتری نیز در آینده منتشر کند.

جاش لو، شریک در Andreessen Horowitz، گفت که شرکت موفق شده یک نگاه تازه به شطرنج ایجاد کند. علاوه بر این، جامعه با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان خلبان کمکی محتواهای بیشتری تولید می‌کند.

او در بیانیه‌ای گفت: «ما به شدت معتقدیم که هوش مصنوعی می‌تواند خلاقیت طراحان بازی را افزایش دهد و تیم Echo Chess این را به زیبایی با عنوان آغازین خود نشان داده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی چرخش تازه‌ای به بازی روزانه خود داده‌اند. آنها این کار را با یک تیم بسیار کوچک و با سرعت بسیار بالا انجام داده‌اند و همین حالا یک جامعه پرشور از بازیکنان و سرعت‌دهنده‌ها با محتوای تازه هر روز ایجاد کرده‌اند. این چیزی است که چند سال پیش بسیار دشوار بود.»

Echo Chess، بازی

در دوران همه‌گیری، بازی پازلی مبتنی بر واژه وردل به شدت محبوب شد. در نهایت، نیویورک تایمز آن را خریداری کرد. Echo Chess در تلاش است تا شطرنج را با نسخه‌ی پازل‌های روزانه اش، برای جمعیت بیشتری لذت‌بخش کند.

به جای بازی با یک حریف، بازیکنان باید تمام قطعات روی تخته را برای تکمیل چالش تسخیر کنند. سه حالت وجود دارد: کلاسیک روزانه، حماسی روزانه، و حالت برق‌آسا. حالت آخر یک حالت زمانی است که باید تخته را شکست دهید و با تسخیر قطعات بیشتر زمان بیشتری برای تخته بعدی کسب کنید.

اعتبار تصویر: Echo Chess

رملی، رئیس سابق محصول در استارتاپ VR Wevr، هیچ اطلاعاتی از تعداد کاربران نداد ولی گفت که بسیاری از استریمرها و خالقان محتوا حول این بازی، محتوا ایجاد می‌کنند.

بنیان‌گذاری استارتاپ

رملی به TechCrunch گفت که از زمان کودکی به بازی‌های استراتژی علاقمند بوده است. سال گذشته، او فکر کرد که با پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی، یک فرصت واقعی وجود دارد تا بازی را به گونه‌ای متفاوت معرفی کند. علاوه بر این، رویکرد جدید می‌تواند زمان یادگیری کاربران را کاهش دهد.

او گفت: «فکر کردم که هوش مصنوعی می‌تواند طراحی بازی را همانطور که بازی تکامل می‌یابد، بهبود بخشد. شما می توانید از ابزارهای ساخت بازی استفاده کنید تا بهترین استراتژی و بازی‌های پازلی را تکرار کنید. با این فرآیند فکری، این بازی را ساختم و شرکت را شروع کردم.»

اعتبار تصویر: Echo Chunk

استفاده از هوش مصنوعی

شرکت از هوش مصنوعی برای سه مورد استفاده می کند. در حال حاضر، این هوش مصنوعی حالت برق‌آسا را برای ایجاد تخته‌های جدید شبیه‌سازی می‌کند.

Echo Chunk همچنین در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی برای حالت‌های چند نفره، حالت‌های بازی جدید و بازی‌های جدید بطور کلی است. حوزه سوم کمک به کاربران در ایجاد تخته‌ها و پازل‌های جدید است. این پلتفرم Echo Maker در حال حاضر در مرحله آلفا توسط اعضای منتخب جامعه آزمایش می‌شود.

رملی گفت که شرکت از هیچ داده کاربری برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نمی‌کند بلکه از یک وضعیت بازی با یک روش ترکیبی از آموزش نظارتی و یادگیری عمیق بهره می‌برد. او به شدت درباره استفاده‌های هوش مصنوعی به عنوان یک همکار خلاق برای کاربران مشتاق است.

او گفت: «یکی از چیزهای بسیار قدرتمندی که ما به آن رسیدیم این است که اگر جادوی چیزی که ما به عنوان انسان‌ها بهترین انجام می‌دهیم، که افزودن شخصیت و روح به بازی‌ها است، را با یک حلقه بازخورد و هوش مصنوعی ترکیب کنید، می‌توانید سازندگان و طراحان بازی را قدرت دهید تا چیزهای جدیدی ایجاد کنند.»

راه پیش رو

در حال حاضر شرکت فقط شامل چهار نفر است، اما تلاش می‌کند افراد جدیدی با سابقه در بازی‌سازی و تکنولوژی استخدام کند.

در حال حاضر، Echo Chunk به فکر درآمدزایی نیست و می‌خواهد نسخه وب‌محور بازی را رایگان نگه دارد. رملی اشاره کرد که حتی وقتی شرکت شروع به درآمدزایی از بازی‌ها کرد، مطمئن خواهد شد که رویکرد آن تجربه بازی‌ نکرد را تضرر نخواهد داد.

سرمایه‌گذاران مانند پینکوس از Zynga و رئیس استودیو Roblox، کوراتزا، به رویکرد استارتاپ برای استفاده از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای ایجاد پازل‌های جدید علاقه‌مندند.

کوراتزا در بیانیه‌ای گفت: «هوش مصنوعی پتانسیل دارد بهترین همکار برای طراحی بازی باشد. Echo Chess یک مثال عالی برای این است که با حالت برق‌آسای بی‌نهایت خود، و من می‌توانم این رویکرد را نیز برای بهبود تنوع بی‌پایان نقشه‌های تولید شده توسط کاربران از همه گروه‌های سنی ببینم.»

توسط
Tech Crunch
منبع
Tech Crunch
نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

بازگشت به بالا