چگونه بازیهای دیجیتال به بیماران در مقابله با بیماریهای مزمن کمک میکنند
در سالهای اخیر، بازیهای دیجیتال به عنوان ابزارهای ارزشمند در حوزه بهداشت و درمان ظاهر شدهاند، به منظور دستیابی به نتایج خاصی مانند افزایش دانش بیماری، ترویج رفتارهای سالم و تسهیل مدیریت بیماریهای مزمن. با افزایش شیوع بیماریهای مزمنی مانند دیابت، بیماریهای قلبی و اختلالات روانی، رویکردهای نوآورانه برای درگیر کردن بیماران به طور فزایندهای مورد نیاز است.
بازار بهداشت دیجیتال جهانی به سرعت در حال رشد است و پاندمی کووید-۱۹ و پذیرش سریع فناوریهای سلامت دیجیتال آن را تحریک کرده است. پیشبینی میشود که این بازار تا سال ۲۰۳۳ بیش از ۱ تریلیون دلار باشد.
از جوی استیک به سلامت بهتر
یک مطالعه سال ۲۰۲۳ نشان داد که بازیهای ویدئویی میتوانند مشارکت در درمان را افزایش دهند، که اغلب در روشهای سنتی وجود ندارد. با شبیه سازی سناریوهای واقعی، بازیهای ویدئویی میتوانند در توسعه راهبردهای مقابلهای کمک کنند، به ویژه برای مدیریت بیماریهای مزمن. این شرایط نیازمند پایبندی طولانیمدت به برنامههای درمانی هستند، اما حدود ۵۰ درصد بیماران برای پیروی از رژیمهای تجویز شدهشان تلاش میکنند، به ویژه وقتی که چندین دارو درگیر باشند.